§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE REGULAMINU
1.
Niniejszy
Regulamin określa warunki korzystania ze strony informacyjnej Rzecznika Praw
Pacjenta (dalej „RPP”) oraz zamieszczonej na niej Platformy e-learningowej, w
szczególności przekazuje informacje o Projekcie, o którym mowa w ust. 2, zasady
funkcjonowania systemu, jego wymagania, rejestrację oraz prawa i obowiązki
Użytkownika z tym związane. Platforma e-learningowa RPP umieszczona jest na
stronie informacyjnej RPP pod adresem edukacja.rpp.gov.pl
2.
Strona
informacyjna oraz Platforma e-learningowa powstała w ramach Projektu „Po pierwsze pacjent – działania Rzecznika Praw Pacjenta
na rzecz poprawy jakości usług zdrowotnych” (dalej: „Projekt”).
3.
Organizatorem
Projektu jest Rzecznik Praw Pacjenta -
realizujący swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta (dalej „BRPP”).
4.
Biuro
Projektu mieści się w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa.
5.
Projekt
realizowany jest w okresie od 15.10.2020 r. do 31.10.2023 r.
6.
Projekt
współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa
V, Wsparcie dla obszaru zdrowia, Działanie 5.2 Działania projakościowe i rozwiązania
organizacyjne w systemie ochrony zdrowia ułatwiające dostęp do niedrogich,
trwałych oraz wysokiej jakości usług zdrowotnych.
7.
Projekt
realizowany jest zgodnie z porozumieniem o dofinansowanie nr POWR.05.02.00-00-0005/20-00/3858/2021/52.
8.
Celem
głównym projektu jest poprawa jakości zarządzania w systemie ochrony zdrowia
oraz podniesienie poziomu umiejętności i kwalifikacji pracowników systemu
ochrony zdrowia z obszaru kraju w zakresie praw pacjenta w okresie do 31.10.2023
r.
9.
Udział
w projekcie jest bezpłatny.
§
2 DEFINICJE
1.
Użyte
w niniejszym Regulaminie terminy mają następujące znaczenie:
a)
Platforma
e-learningowa - internetowy system informatyczny o charakterze zamkniętym, umieszczony
pod adresem platforma.rpp.gov.pl, na który można dostać się poprzez
portal informacyjny edukacja.rpp.gov.pl, udostępniany Użytkownikom przez
RPP w celu odbywania e-Szkoleń.
b)
Użytkownik
– osoba fizyczna, która zaakceptowała postanowienia niniejszego Regulaminu oraz
utworzyła konto na Platformie e-learningowej.
c)
Szkolenie
– materiał dydaktyczny umieszczony na Platformie e-learningowej, umożliwiający pozyskanie
przez Użytkowników wiedzy i przeprowadzenia testów weryfikujących wiedzę, w
zakresie wybranego przez użytkownika tematu szkolenia.
d)
Konto
– indywidualne konto użytkownika, przy wykorzystaniu którego może on korzystać
z Platformy.
e)
Projekt
– „Po pierwsze pacjent – działania Rzecznika Praw Pacjenta na rzecz poprawy
jakości usług zdrowotnych” – projekt współfinansowany ze środków Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
f)
Rejestracja
– czynność polegająca na podaniu przez użytkownika danych niezbędnych
i wymaganych przez Projekt dla utworzenia konta. Rejestracja może być dokonana
przez Administratora o ile posiada on niezbędne dane.
g)
Dane
– dane podawane przez Użytkownika za pośrednictwem Platformy, w tym o charakterze
osobowym.
h)
Profil
użytkownika – zakładka pozwalająca na edytowanie jego danych oraz zamieszczanie
informacji o użytkowniku, w tym jego fotografii.
i)
Administrator
– przedstawiciel/pracownik BRPP odpowiedzialny za zarządzanie Platformą
e-learningową (w tym kontami i uprawnieniami użytkowników) oraz jej sprawne
działanie.
j)
Regulamin
– niniejszy dokument, określający w szczególności warunki i zasady korzystania
ze strony informacyjnej oraz Platformy e-learningowej wytworzonych przez RPP.
k)
Centrum
obsługi Użytkownika Service Desk - centrum obsługi Użytkowników w zakresie
problemów technicznych z Platformą e-learningową działające w oparciu o dedykowany
adres mailowy: rpp-helpdesk@welearning.pl
§ 3
FUNKCJONALNOŚCI PLATFORMY E-LEARNINGOWEJ
1.
RPP,
na warunkach określonych w Regulaminie, udostępnia Użytkownikom Platformę
e-learningową zapewniającą następujące funkcjonalności:
a)
udostępnienie
Użytkownikom oferty szkoleniowej zamieszczonej na Platformie e-learningowej,
b)
wygenerowanie
Użytkownikom certyfikatów wystawianych w imieniu RPP potwierdzających odbycie
e-Szkolenia z wynikiem pozytywnym – o ile odpowiednie e-Szkolenie przewiduje
taką funkcjonalność,
c)
zarządzanie
przez Użytkowników ich danymi zawartymi w ramach konta Użytkownika w Platformie
e-learningowej.
§ 4
WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PLATFORMY E-LEARNINGOWEJ
1.
Platforma
e-learningowa dostępna jest wyłącznie za pośrednictwem Internetu i działa 7 dni
w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyłączeniem okresów niezbędnych na
przeprowadzenie prac modernizacyjnych lub z wyłączeniem okresów awarii.
2.
Korzystanie
z Platformy e-learningowej wymaga dodatkowo posługiwania się przez Użytkowników
własnym oprogramowaniem w postaci przeglądarki internetowej z obsługą cookies
oraz JavaScript i jest możliwe po wcześniejszym zalogowaniu się do systemu
przez dedykowaną do tego stronę internetową.
3.
Minimalne
wymagania sprzętowe dla obsługi Platformy:
a)
procesor
z rodziny x86, x86_64 (Intel i AMD), ARM
b)
taktowanie
procesora od min 2.0 GHz Pentium IV i 800Mhz dla ARM
c)
pamięć
RAM min. 256 MB
d)
karta
graficzna i monitor min. 1024x768
e)
karta
dźwiękowa standardowa
f)
system
operacyjny MS Windows (od wersji Vista), Linux - Ubuntu 10, Fedora 15, RedHat
6, Suse Linux, macOS od ÜSX10.5, iOS 3.1
g)
zainstalowany
Adobe Reader od wersji 5.0
h)
minimalna
przepustowość łącza internetowego 1Mb/s
i)
przeglądarka
internetowa: MS Internet Explorer 9 lub nowsza, Firefox 3.6 lub nowszy, Chrome
11 lub nowszy, Opera11 lub nowsza, z włączoną obsługą Javascript, cookies,
Java, Adobe FlashPlayer i wyłączonym blokowaniem elementów flashowych.
§ 5
ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY E-LEARNINGOWEJ
1.
Warunkiem
rozpoczęcia korzystania z Platformy e-learningowej jest rejestracja
Użytkownika.
2.
Warunkiem
rejestracji jest wcześniejsze zapoznanie się i akceptacja postanowień
niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie przez Użytkownika zgody na przetwarzanie
jego danych osobowych.
3.
Rejestracja
ma charakter bezpłatny.
4.
Użytkownik
podczas rejestracji jest zobowiązany do podania wymaganych danych, w szczególności
numeru księgi rejestrowej podmiotu leczniczego, w którym jest zatrudniony,
zgodnie z wpisem w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
5.
Dla
pracowników BRPP rejestracji technicznie dokonuje Administrator, a akceptacja
Regulaminu odbywa się podczas pierwszego logowania.
6.
Jeżeli
Użytkownik nie wyraża zgody na postanowienia Regulaminu na etapie rejestracji,
konto Użytkownika nie zostanie założone. Użytkownik może dokonać zgłoszenia
rezygnacji w każdym czasie zgodnie z § 6 ust. 4, co skutkuje odstąpieniem
od korzystania z Platformy e-learningowej.
7.
Identyfikacja
Użytkownika na Platformie e-learningowej następuje na podstawie: loginu i hasła
zdefiniowanego przez Użytkownika.
8.
Hasło
ma charakter poufny i zabrania się jego udostępniania osobom trzecim. W
sytuacji poznania hasła przez osobę nieuprawnioną, Użytkownik zobligowany jest
do jego niezwłocznej zmiany, zaś w przypadku utraty dostępu do konta w wyniku
okoliczności wskazanych powyżej, do poinformowania o tym fakcie Centrum
obsługi Użytkownika Service Desk.
9.
Użytkownikowi
nie przysługują żadne prawa do roszczenia odszkodowania w związku z potencjalnie
nieprawidłowym lub niezgodnym z intencją Użytkownika funkcjonowaniem Platformy
e-learningowej.
10.
Żadne
z postanowień niniejszego Regulaminu nie upoważnia Użytkownika do domagania się
wprowadzenia jakichkolwiek zmian w Platformie e-learningowej.
§ 6
PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
1.
Użytkownik
zobowiązuje się do korzystania z Platformy e-learningowej w sposób zgodny z Regulaminem,
obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
2.
Użytkownik
ponosi pełną odpowiedzialność za sposób wykorzystania przez niego
funkcjonalności Platformy e-learningowej, w szczególności za naruszenie praw
autorskich lub licencji przysługujących RPP - do treści zamieszczonej na
Platformie e-learningowej.
3.
Użytkownik
ma prawo informowania RPP o nieprawidłowościach w działaniu Platformy
e-learningowej poprzez Centrum obsługi Użytkownika Service Desk.
4.
Użytkownik
ma prawo rezygnacji z korzystania z funkcjonalności Platformy e-learningowej w każdym
czasie, której może dokonać kontaktując się z Centrum obsługi Użytkownika
Service Desk. W wyniku otrzymanego zgłoszenia RPP niezwłocznie zablokuje konto.
5.
W
przypadku zablokowania konta w wyniku nieuprawnionych działań, Użytkownik ma
prawo do złożenia wniosku o odblokowanie dostępu do Platformy e-learningowej
kontaktując się z Centrum obsługi Użytkownika Service Desk.
§
7 PRAWA I OBOWIĄZKI RPP
1.
RPP
jest uprawniony do stałego lub czasowego zablokowania konta Użytkownika w
przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, a także
wykorzystywania informacji znajdujących się na Platformie w sposób mogący
spowodować szkodę u RPP. Informacja o blokadzie zostanie przesłana
Użytkownikowi drogą elektroniczną.
2.
Zgodnie
z powyższym RPP może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Platformy
e-learningowej, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów
Platformy e-learningowej, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia
przez Użytkownika postanowień Regulaminu, w szczególności:
a)
modyfikacji
konta bez zgody Administratora lub innych czynności informatycznych
skutkujących blokadą konta na Platformie e-learningowej,
b)
podania
w trakcie rejestracji danych niezgodnych z prawdą, danych niedokładnych,
nieaktualnych lub naruszających prawa osób trzecich,
c)
dopuszczenia
się za pośrednictwem Platformy e-learningowej naruszenia dóbr osobistych osób trzecich,
w szczególności dóbr osobistych innych użytkowników Platformy e-learningowej,
d)
dopuszczenia
się innych zachowań, które zostaną uznane za niezgodne z obowiązującymi
przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące
w dobre imię RPP.
3.
W
uzasadnionych przypadkach RPP zastrzega sobie prawo do trwałego usunięcia konta
i zablokowania Użytkownikowi możliwości korzystania z Platformy
e-learningowej w przyszłości.
4.
RPP
lub podmiot działający na jego zlecenie ma prawo do wykonywania prac
technicznych i informatycznych na serwerach obsługujących Platformę
e-learningową, co może wiązać się z czasowym ograniczeniem dostępu do
Platformy e-learningowej lub poszczególnych jej elementów.
5.
RPP
ma prawo dokonywać korekty informacji zamieszczonych na Platformie
e-learningowej, w tym blokować oraz usuwać treści zamieszczone przez
Użytkowników, gdy naruszone zostały przepisy obowiązującego prawa lub gdy
treści te mają charakter obraźliwy, dyskryminacyjny, są niegodne, mają
charakter reklamowy albo naruszają prawa osób trzecich.
6.
RPP
nie ponosi odpowiedzialności za działania Użytkowników korzystających z usług
Platformy e-learningowej.
7.
RPP
zastrzega, że materiały szkoleniowe zamieszczone na Platformie e-learningowej są
objęte ochroną prawa autorskiego.
8.
Użytkownik
ma prawo do korzystania z materiałów szkoleniowych udostępnionych na Platformie
e-learningowej w ramach dozwolonego użytku osobistego.
9.
Kopiowanie,
zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w szczególności w Internecie i inne formy
korzystania z tych materiałów wykraczające poza granice dozwolone prawem jest
zabronione.
10.
Na
okoliczność sporu i rozbieżnych interpretacji RPP oświadcza, a Użytkownik takie
oświadczenie akceptuje, iż poprzez używanie Platformy e-learningowej nie
dochodzi do przeniesienia na Użytkownika praw autorskich lub udzielenia
licencji na jakimkolwiek polu eksploatacji.
§ 8
DANE OSOBOWE
1.
Administratorem
danych osobowych Użytkownika jest minister
właściwy do spraw rozwoju regionalnego pełniący funkcję Instytucji
Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,
mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
2. Administrator
wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym Użytkownik ma prawo skontaktować
się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych pod adresem iod@mfipr.gov.pl.
3. Dane
osobowe Użytkownika przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w
celu związanym z rekrutacją do Projektu oraz realizacją projektu.
4. Odbiorcami
danych osobowych Użytkownika będą osoby lub podmioty świadczące na rzecz
administratora usługi doradcze, informatyczne lub pocztowe. Dostęp do danych
osobowych Użytkownika mogą mieć także organy uprawnione do kontroli lub
monitorowania prawidłowości wydatkowania środków na podstawie Porozumienia o
dofinansowanie Projektu.
5. Podanie
danych jest warunkiem koniecznym do skorzystania z Platformy e-learningowej w ramach
Projektu.
6. Dane
osobowe Użytkownika nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
7. Dane
osobowe Użytkownika będą przechowywane do czasu rozliczenia Programu
Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 - 2020 oraz zakończenia archiwizowania
dokumentacji.
8. Użytkownikowi
przysługuje:
a.
na
podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych i uzyskania ich kopii,
b.
na
podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania i uzupełnienia danych osobowych*,
c.
na
podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
d.
na
podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych**,
e.
prawo
do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku
uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
*Wyjaśnienie: skorzystanie
z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą danych w zakresie niezgodnym
z „Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu
Spójności na lata 2014-2020”.
**Wyjaśnienie:
prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne
względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
§
9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Regulamin
jest dostępny dla każdego Użytkownika na stronie, na której została
zamieszczona Platforma e-learningowa – pod adresem: platforma.rpp.gov.pl.
2.
Regulamin
może być z ważnych przyczyn zmieniony przez RPP, przy czym za ważne przyczyny w
szczególności uznaje się:
a)
poprawę
poziomu bezpieczeństwa Platformy e-learningowej,
b)
zmiany
w Projekcie „Po pierwsze pacjent – działania Rzecznika Praw Pacjenta na rzecz
poprawy jakości usług zdrowotnych”,
c)
zwiększenie
w Platformie e-learningowej poziomu ochrony danych Użytkowników,
d)
poprawę
funkcjonalności Platformy e-learningowej,
e)
zmianę
charakteru lub zakresu wykorzystania Platformy e-learningowej przez RPP,
f)
zmianę
przepisów prawa lub wydanie decyzji administracyjnych mających znaczenie dla
funkcjonowania Platformy e-learningowej.
3.
Wszelkie
zmiany zostaną opublikowane w dokumencie, do którego link do strony
internetowej znajdzie się na stronie głównej Platformy e-learningowej 2
tygodnie przed terminem obowiązywania nowej treści Regulaminu.